loading...
دنیای فوتبال
مهدی کریمی بازدید : 0 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

سرمربي تيم‌ملي فوتبال کشورمان گفت: زدن يک گل و يا يک برد در جام جهاني با ارزش تر از هر مقامي در ليگ قهرمانان آسيا است.

کارلوس کي‌روش با انتقاد از شرايط حاکم بر فوتبال کشورمان گفت: مجبوريم اردوي تيم‌ملي را لغو کنيم به دليل اجبار اين تصميم را مي‌گيريم. براي اين موضوع هم دليل منطقي وجود دارد چراکه وقتي بازيکنانمان را در اختيار نداريم چرا بايد به اين اردو برويم. بازيکنان اصلي تيم‌ملي ايران را ترک کردند و الان هم بيش از چهار نفر خارج از ايران هستند. چيز ديگري که به نظر مي‌رسد اين است که بازيکنان ديگر هم به همين مسير مي‌روند بنابراين بدون هيچ‌گونه حمايت مالي و بازيکناني که نيستند منطقي نيست که اردو را برگزار کنيم.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: شما خبرنگاران درک مي‌کنيد که اين موضوع در آينده و در تصميم‌هاي ما تاثير دارد اما در حال حاضر نمي‌توانيم چيزي را به تيم‌ملي اضافه کنيم چون نمي‌دانيم شرايط آينده چيست. برنامه‌هاي ليگ کماکان ادامه دارد و تيم ها مي‌توانند بازي‌هايشان را کامل انجام دهند چون برنامه ما کنسل شد.

سرمربي تيم‌ملي فوتبال کشورمان ادامه داد: مطلب دومي که امروز بايد در بيانيه خودم مطرح کنم اين است که از زماني که وارد ايران شدم از جانب شخص خودم، کادر فني، بازيکنان و فدراسيون فوتبال مفتخرم که بگويم هيچ شکي ندارم که هيچگونه حمايتي از ما نشد و حمايتي دريافت نکرديم تا وجهه تيم‌ ملي بالاتر رود.

وي افزود: هيچ شکي نيست که تلاش مي کنيم وجهه تيم ملي را بالا ببريم. به نظر من اين دستاورد بايد به عنوان وظيفه باشد براي کسي که کار من را ادامه مي دهدتا پيراهن تيم ملي را درجايگاه بالاتري قرار دهد. موفق شديم بالاتر از کره‌جنوبي به جام جهاني صعود کنيم. از الان صعود به جام ملت‌هاي اسيا را قطعي کرديم و در رنکينگ فيفا و آسيا شرايط خوبي داريم.

کي روش تصريح کرد: مطلب بعدي که مي‌گويم اين است که بعد از صعود به جام جهاني اين حس را داشتم که اين غرور و شادي که به وجود آمده را در جام جهاني مي توانيم ادامه دهيم و توقعات 80 ميليون ايراني را برآورده کنيم. شرايط خيلي سريع به شکلي رقم خورد که ما در مقابل حريفان خواهيم بود برعکس شد و مقابل خودمان قرار گرفتيم. اين براي من قابل قبول نيست. از زمان صعود به جام جهاني پي در پي بازي‌ها و اردوهايمان را لغو کرديم. دقيقا به همين شيوه شانس حضور قدرتمند در جام جهاني را به خطر انداختيم. دوباره يادآوري مي کنم يک گل، يک برد در جام جهاني بسيار ارزشمندتر از ساير مقام ها در ليگ قهرمانان آسيا است. هنوز به من يادآوري مي کنند که چه شادي بعد از پيروزي ايران مقابل آمريکادر جام جهاني 98 به وجود آمده است.

کي روش تاکيد کرد: ناراحت هستم و دچار تشويش شدم، احساس بسياري از 80 ميليون ايراني با من يکي است. هيچ شکي نيست که با اين راهي که در پيش گرفتيم فقط شانس خودمان را به خطر انداختيم. از دوستان رسانه‌اي درخواست مي کنم بازي‌هاي مختلف از آرژانتين، نيجريه و بوسني را پخش کنند چرا که بعضي ها نمي‌دانند ما با چه تيم‌هايي بازي داريم. تا همه از سطح حريفانمان آگاه شوند. هيچ شکي ايران ندارد که خيلي از کشورهاي مختلف دوست نداشتند ما را در جام جهاني ببينند.

وي افزود: در مدت مسابقات مقدماتي خيلي تيم ها کارهايي کردند که ما به جام جهاني نرويم. دوباره به خاطر بياوريد تمامي سختي ها و دشواري هايي که پشت سر گذاشتيم بازي با لبنان، کره جنوبي و تمام سعي‌هايي که انجام شد تا ما به جام جهاني نرويم. در ديدار قطر و ازبکستان چه اتفاقي افتاد ما به جام جهاني رفتيم اما خودمان داريم حضورمان را با کارهايي که مي کنيم به خطر مي اندازيم. در انتها مي گويم کسي نمي تواند با وعده زندگي کند. اعتقاد دارم با ابعاد و مقياس کلي کشور ايران حمايت از تيم ملي در راه جام جهاني کار خاصي نيست.

کي‌روش در ادامه تأکيد کرد: شما مي دانيد جزو وظايف فدراسيون نيست که بخواهد در امور بازيکنان و باشگاه‌ها دخالت کند. يکي از بازيکنان ديروز اشاره کرده بود موافق انتقال بازيکنان که هيچ درگيري با جام جهاني مثل کويت و قطر ندارند، نيستم. در آخر اين تصميم حق آنها است که انتخابي کنند که باعث شادي آنها شود. در نهايت من از تصميم آنها حمايت مي کنم چرا که براي خوشحالي کار خود اين تصميم را مي‌گيرند که اگر خوشحال باشند مي توانند در تيم ملي بهتر باشند.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا موافق تصميم بازيکناني است که در اين شرايط راهي خارج از کشور مي شوند، عنوان کرد: واقعيت اين است که در پشت پرده تمام تلاشم را مي کنم که جلوي اين کارها را بگيرم. بحران‌ها و مشکلات زيادي را در ايران پشت سر گذاشتم. يک روز يک نفر من را محکوم کرد اطلاعات ايران را به قطر مي‌فروشم، اين توهين بزرگي به من بود. تمام تلاشم را کردم بازيکنان را القا کنم که بايد اميد داشته باشند.

سرمربي تيم ملي افزود: در ماه مهر، شهريور، آبان و آذر بايد اميد را زنده نگه داريم. امروز بار ديگر با شرايطي روبرو هستيم که موافق تصميم آنها نيستم اما از تصميم آنها حمايت مي‌کنم چرا که حق شاد بودن دارند و در اين شرايط به تيم ملي بيشتر کمک مي‌کنند. در اين کشور در طول 2 سال و 8 ماه، زمان‌هاي زيادي بوده که بدون گرفتن حقوقم تمام تلاشم را براي موفقيت تيم ملي انجام دادم. دستياران و کادر من نيز اين کار را کردند. يکي چيزي هست که ديگر قادر به انجام اين کار نيستم و آن جمع کردن تيم بدون بازيکنان است. بايد با دوستان صميمي خودم مثل کاپلو، فرگوسن، مورينيو و .. تماس بگيرم تا آنها راهکار بدهند وگرنه بايد کاپرفيلد يا شعبده‌باز بياوريم که اين کار را کنند. با توجه به اين دوستان که سعي کردند شخص بنده را به مسير ديگري ببرند فقط بايد به آنها بخندم بعضي از افراد به بقيه نگاهي دارند به همان شکل که خودشان در باطن هستند. خداوند آنها را مورد بخشش قرار دهد چرا که من صبر خدا را براي بخشش آنها ندارم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: درست است ساليان زيادي تجربه دارم و نگاه استراتژيک خود را در برنامه ريزي پلکاني در نظر مي گيرم. براي اينکه بتوانيم راهکاري را معرفي کنيم بايد برخي اطلاعات ريز را در نظر بگيريم. يک تاريخ رسمي در فيفا داريم. روز 18 مي آماده سازي رسمي را شروع خواهيم کرد. قبل از اين تاريخ يک سيستم داوطلبانه داريم و افرادي که به اردو بيايند با آنها کار مي‌کنيم. اين برنامه ما است. 18 مي که برابر با 28 ارديبهشت است با افراد داوطلبانه کار مي‌کنيم. کادرفني آماده است با اين افراد داوطلبانه کار کند. بعد از 18 مي کار را رسمي آغاز مي‌کنيم. اين مسئله قسمتي از دغدغه من است.هيچگاه مسائل شخصي و منفعت خود را بر کار در تيم ملي ترجيح ندادم. در تمام طول ساليان دراز مربيگري اين کار را نکردم. برايم بسيار مهم است که به منافع شخصي خودم فکر نکنم اين مسئله مهم نيست. هدف اصلي و دغدغه بزرگ من فکر کردن به منافع 80 ميليون ايراني است. کاملا احساس خوبي نسبت به خودم دارم و وجدانم راحت است چراکه تلاش کرديم. رئيس فدراسيون هم اين کار را کرد اما واقعيت اين است که بايد با مسائل روبرو شويم.

وي ادامه داد: قبلا بارها اعلام کردم فرقي نمي‌کند هدف ما يک رويا بيشتر نيست من هر روز با اين رويا به کارم ادامه مي‌دهم. همانطور که گفتم با شرايط کنوني که اردوها يکي بعد از ديگري لغو مي‌شود و حمايتي انجام نشده شانس خود را پائين مي‌آوريم با کاري که انجام مي دهيم اميدمان را به خطر مي‌اندازيم. مخصوصا بعد از فضايي که به وجود آمده و خودمان عليه خودمان اقدام مي کنيم کاملا اين شرايط غير قابل قبول است. ضرب المثلي داريم که مي گويد يک شکاف کوچک مي تواند کشتي را غرق کند. خنده دارترين مسئله اين است که خودمان اين شکاف را ايجاد مي‌کنيم.

سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال که فکر نمي کني با اين شرايط به اعتبارت لطمه وارد شود، گفت: من از سوال شما قدرداني مي‌کنم. بايد به سبقه و پيشينه هر فردي نگاه کنيد. نوعي که من مربيگري کردم اصلا اين نيست که در وسط کار را رها کنيم. پدرم، من را مي کشت اگر وسط کار را رها کنم. در ايران شاهد بوديم يک مربي بازيکن نداشت استعفا داد رفت با توجه به سبقه من ممکن است ببرم ببازم و اخراج شوم اما رها کردن کار در وسط آن در اخلاق من وجود ندارد. ما دشمني و کار بدي براي فوتبال ايران نکرديم. تيم را به جام جهاني برديم اما در چند وقت اخير به نظر مي‌رسد من دشمن فوتبال ايران هستم. بايد با واقعيات روبرو شد در برخي صحبت‌ها گفتند بازي‌ها را به قطر مي‌فروشم. در اتفاق ديگري از تمام اعتباراتم استفاده کردم و برخي هزينه را خودم مي‌دادم حريف تدارکاتي پيدا کنم اما من را به رفتن به تعطيلات محکوم کردند.

کي روش در پايان گفت: «دکتر چنگيزخان» مي گويد من بازيکنان را دچار مشکل کردم. ترانسفر بازيکن را گردن من مي‌اندازند. باشگاه پول ندارد گردن من مي‌اندازند. در جمع بندي اگر اينطور به نظر بيايد که مشکل فوتبال ايران اگر من هستم ايراد ندارد مي توانم با رئيس فدراسيون جلسه بگذارم. اگر اين موضوع هست به خودم در رويم بگوييد نه اينکه به تيم ملي ضربه بزنيد. وقتي از من سوال مي پرسيد در مورد اعتبار کاري من در مقابل عملکرد تيم ملي مهم نيست. من مي جنگم پشت توقعات 80 ميليون ايراني.اگر فوتبال ايران بگويد من مشکل دارم و ايراد از من است اين موضوع را قبول مي کنم. بهترين راهکار را بتوانم در نظر بگيرم و اين را بدانم مي جنگم در اين راه و وظيفه من است که براي موفقيت تيم ملي ايران تمام تلاشم را کنم.
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 411
  • کدهای اختصاصی

    جدیدترین قالبهای بلاگفا


    جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ